Wymiary pasa: FATO/TLOF krąg o średnicy 12m - biała linia ciągła z namalowaną wewnątrz literą H Operacje w dzień: Główny kierunek lądowania/startu: 248°/248° GEO. Pomocniczy kierunek lądowania/startu 068°/068° GEO Operacje w nocne: Główny kierunek startu: 100° GEO Główny kierunek lądowania: 280° GEO
Kontakt / Contact
Jerzy Wróbel: +48 695 256 617, Marcin Ossowski: +48 663 574 149, Mateusz Działyński: +48 606 650 616
Uwagi / Caution
Lądowisko dopuszczone do wykonywania operacji w dzień i w nocy. Na terenie dostępna samoobsługowa stacja paliw AWIX OIL z AVGAS 100LL i JET A1. Brak opłat za lądowanie, w przypadku tankowania na lądowisku. Dłuższy postój należy skonsultować z zarządzającym. 200m od lądowiska znajduje się stacja kolejowa z której w 10min można się dostać do centrum Poznania. Procedury przylotu identyczne jak na sąsiadujące lotnisko Poznań Kobylnica (EPPK). Nr ewid. ULC 399. UWAGA: XXXXX. EN: TBD. WARNING: TBD
Zwykle krąg szybowcowy południowy, krąg samolotowy północny. Nr rej. ULC 17. EN: Usually southern traffic circuit for gliders and northern for aircraft.
Jeśli organ kontroli lotniska (TWR) nie nakaże inaczej, załogi wszystkich odlatujących statków powietrznych powinny - tak szybko, jak to możliwe - po starcie nawiązywać łączność z APP POZNAŃ zgodnie z instrukcją TWR WROCŁAW. Loty szkolne w CTR WROCŁAW i TMA POZNAŃ wyłącznie po telefonicznym zgłoszeniu i uzyskaniu warunków od właściwego organu ATC. Nr rej. ULC 57. EN: If not specified otherwise by TWR, crews of all departing aircraft shall as soon as possible after take-off establish communication with POZNAŃ APPROACH according to instructions from WROCŁAW TWR. Training flights within the WROCŁAW CTR and POZNAŃ TMA may be conducted after they have been notified by phone to the appropriate ATC unit and given ATC instructions.
Loty szkolne w CTR WARSZAWA/Okęcie oraz w TMA WARSZAWA mogą być wykonane po ich uprzednim telefonicznym zgłoszeniu i uzyskaniu warunków na ich wykonanie od właściwego organu ATC. Nr rej. ULC 38. EN: Training flights within the WARSZAWA/Okęcie CTR and within the WARSZAWA TMA may be conducted after they have been notified by phone to the appropriate ATC unit and given ATC instructions.
Pas trawiasty oznakowany, doskonale utrzymywany. RL O/R. Droga kołowania po S stronie. Stanowiska postojowe, hangar i zabudowania lotniska przed THR 26. Opłata za lądowanie. Na miejscu hotel. Nr ewid. ULC 31. EN: Grass RWY, marked, well maintained. RL O/R. TWY S side of RWY. Apron, hangar and airfield buildings before THR 26. Landing fee. Hotel AVBL.
Obowiązuje północny krąg nadlotniskowy 1823ft AMSL (z zastrzeżeniami opisanym w AIP). Przed przylotem, koniecznie zapoznaj się z informacjami o EPBC w AIP VFR. Nr rej. ULC 62. UWAGA: Duże natężenie ruchu. Obszar wrażliwy na hałas. Bezwzględnie wymagne stosowanie się do procedur antyhałasowych. Znaczna złóżoność struktur przestrzeni. EN: Northern traffic circuit at 1823ft AMSL traffic circuit (subject to AIP provisions). Before arrival, be sure to read the information on EPBC in AIP VFR. WARNING: Heavy traffic. Noise sensitive area. Strict adherence to noise abatement procedures mandatory. Complex airspace structures.
099/279 (10R/28L), 1180 x 57 m beton [-230/-89], N53°01'44.5" E18°32'48.8"
Drugi RWY / Second RWY
099/279 (10L/28R), 937 x 150 m trawa
Kontakt / Contact
Aeroklub Pomorski +48 56 622 2474
Uwagi / Caution
Na pasie 10R/28L jest dostępne oświetlenie z uproszczonym krzyżem Calverta na kierunku 279° (RWY 28L). Nr rej. ULC 40. EN: RWY 10R RL. RWY 28L RL, SALS.