Gdańsk Doki H

Opis: 

Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N54°21'39.8" E018°39'40.8"
Radio
TWR EPGD EPGD 118.105, FIS Gdańsk FIS Gdańsk 127.150
Elewacja / Elevation
26 ft
RWY
T/O RWY 055°, LDG 235°. CONCRETE: FATO 15m, TLOF 25m, SA 30m
Kontakt / Contact
+48 664 22 44 66, loty@helipoland.com
Uwagi / Caution
PPR 24h. Lądowisko w Strefie Kontrolowanej Lotniska CTR EPGD. Uzyskać zezwolenie na start z TWR EPGD. Przed startem za pomocą łączności radiowej, lub jeśli nie można nawiązać łączności radiowej, to za pomocą łączności telefonicznej skontaktować się z GDAŃSK WIEŻA. Po starcie punkt GOLF, z ominięciem gęstej zabudowy miasta oraz strefy EP P15, nie przekraczając wysokości 492ft znajdując się wewnątrz przestrzeni kontrolowanej klasy „D” CTR EPGD. Podczas podejścia do lądowania należy zgłosić TWR „z widzialnością miejsca lądowania”. Po zakończeniu lotu na lądowisku konieczne jest zgłoszenie „na ziemi” przez radio lub telefonicznie, jeśli nie można uzyskać łączności radiowej. Jeśli utrata łączności nastąpiła przed wlotem w CTR Gdańsk im. Lecha Wałęsy, wlot do przestrzeni kontrolowanej jest ZABRONIONY. Niezwłocznie po wylądowaniu należy zamknąć planu. Każdy lot WYMAGA ZŁOŻENIA PLANU LOTU.

Podczas wykonywania startów i lądowań na kierunkach :
235⁰ GEO północny krąg o ile KRL nie nakaże inaczej
055⁰ GEO północny krąg o ile KRL nie nakaże inaczej

Wysokość kręgu 150m (492ft) AGL, za zgodą i wiedzą TWR EPGD. Nie przekraczać 492ft w przestrzeni kontrolowanej klasy „D” CTR EPGD. Odloty z lądowiska należy wykonywać na północ od lądowiska wzdłuż koryta rzeki Martwa Wisła z ominięciem zwartej zabudowy miasta, strefy zakazanej EP P15 kierując się do punktu GOLF, oraz uwzględniając ruch lotniczy generowany z lotniska kontrolowanego w Gdańsku. Doloty należy wykonywać w odwrotnej kolejności, czyli z punktu GOLF kierować się do lądowiska z ominięciem gęstej zabudowy miasta oraz strefy EP P15. Zakaz przekraczania linii Wisły na południe od lądowiska. Teren lądowiska objęty monitoringiem. BRAK PALIWA. Nr ewid. ULC 604. UWAGA: Lądowisko może być zajęte okresowo materiałami budowlanymi i być niedostępne. Uwaga na drony! EN: TBD. WARNING: TBD.

Link
https://helipoland.com/pl/loty-widokowe/trojmiasto-gdansk-sopot-gdynia-hel/


Aktualizacja: 23.08.2024

Błonie VOKE H

Opis: 

Status
Lądowisko ewidencjonowane
Współrzędne / Coordinates
N52°10'42.0" E020°36'47.6"
Radio
123.450
Elewacja / Elevation
262 ft
RWY
Helipad - podejście z kursem zachodnim
Kontakt / Contact
Wojtek Pąk +48 500 150 230, wp@voke.pl
Uwagi / Caution
PPR 1D i potwierdzenie w dniu przylotu. Brak opłat za lądowanie i postój. Możliwość pozostawienia śmigłowca na noc, jednak bez możliwości noclegu załogi na terenie lądowiska. Nr. ewid. ULC: 586. UWAGA: Od strony zachodniej helipadu linia średniego napięcia wysokość 8m. Na podejściu od wschodu wieża GSM w odległości 200m od lądowiska EN: -. WARNING: -.
Link
---

Aktualizacja: 03.04.2024

Smart Helicenter H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPHC
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N52°26'01" E017°02'07"
Radio
Kobylnica-Radio 122.905
Elewacja / Elevation
278 ft
RWY
Wymiary pasa: FATO/TLOF krąg o średnicy 12m - biała linia ciągła z namalowaną wewnątrz literą H
Operacje w dzień:
Główny kierunek lądowania/startu: 248°/248° GEO.
Pomocniczy kierunek lądowania/startu 068°/068° GEO
Operacje w nocne:
Główny kierunek startu: 100° GEO
Główny kierunek lądowania: 280° GEO


Kontakt / Contact
Jerzy Wróbel: +48 695 256 617, Marcin Ossowski: +48 663 574 149, Mateusz Działyński: +48 606 650 616
Uwagi / Caution
Lądowisko dopuszczone do wykonywania operacji w dzień i w nocy. Na terenie dostępna samoobsługowa stacja paliw AWIX OIL z AVGAS 100LL i JET A1. Brak opłat za lądowanie, w przypadku tankowania na lądowisku. Dłuższy postój należy skonsultować z zarządzającym. 200m od lądowiska znajduje się stacja kolejowa z której w 10min można się dostać do centrum Poznania. Procedury przylotu identyczne jak na sąsiadujące lotnisko Poznań Kobylnica (EPPK). Nr ewid. ULC 399. UWAGA: XXXXX. EN: TBD. WARNING: TBD
Link
http://www.smartaviation.eu/ephc

Driveland H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPDL
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N51°59'51.6" E020°30'09.3"
Radio
Brak
Elewacja / Elevation
165 m / 541 ft
RWY
082/262 (koło o średnicy 24m)
Kontakt / Contact
+48 601 746 838, info@driveland.pl
Uwagi / Caution
Lądowisko Driveland jest lądowiskiem naziemnym zlokalizowanym na terenie Ośrodka doskonalenia techniki jazdy. Otoczenie lądowiska charakteryzuje brak zwartej zabudowy Po wschodniej stronie lądowiska znajdują się tereny zadrzewione. Lądowisko przeznaczone jest do operacji startów i lądowań w wykonywanych w dzień i w nocy zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością VFR dla statków powietrznych o całkowitej masie startowej (MTOM) do 5700 kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 20 m. Teren lądowiska oświetlony latarniami. W przypadku planowania lądowania śmigłowca na lądowiska wszelka działalność pojazdów kołowych na terenie toru doskonalenia jazdy zostanie wstrzymana. Nr rej.ULC 467

Gliniany Las H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPGN
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N51°01'40.9" E20°24'09.3"
Radio
---
Elewacja / Elevation
1040 ft (317m)
RWY
główny kierunek startu 030° i 90° GEO, główny kierunek lądowania 210° i 270° GEO
Kontakt / Contact
Robert +48661966938, jacek@helimax.pl
Uwagi / Caution
Lądowisko całoroczne przeznaczone jest do operacji startów i lądowań, VFR w dzień i w nocy dla śmigłowców o całkowitej masie startowej (MTOW) do 5700kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 14 m. Wykorzystywane jest przez śmigłowce typu: Robinson, Bell, EC. Przeznaczone wyłącznie do prywatnego, niezarobkowego użytku. Lądowisko przeznaczone jest dla jednego śmigłowca i nie dopuszcza się równoczesnych operacji startów i lądowań drugiego śmigłowca. Nr ewid.ULC 309
Link
----
Gliniany Las

 

Aktualizacja: 16.12.2021 - email kontaktowy
Aktualizacja: 28.06.2021 - dane kontaktowe

Mazury Helipad Giżycko H

Opis: 

Inne nazwy: EPGH
Częstotliwość: obowiązuje łączność z FIS Olsztyn 118,775
Współrzędne: N54°02'05.64" E021°47'59.30";
Elewacja: 406 ft;
Wymiary pasa: FATO 25x25m , TLOF 10x10m;
Kierunek lądowania (GEO): Główny 270°/090° GEO , Pomocniczy 085°/265° GEO;
Link: www.helipadmazury.pl;
Kontakt: Radosław Narwojsz, +48 607241090, radlight@wp.pl;

Uwagi:

Żerniki

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZE
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Radio
Żerniki-Radio 122.205, Krzesiny-Tower 121.025
Elewacja / Elevation
264 ft
RWY
054/234 (05/23), 432 x 18 m asfalt/asphalt [-50/-50], N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Kontakt / Contact
Biuro +48 601 237 226, lot@airport-biernat.pl
Uwagi / Caution
Wlot w MCTR pd warunkiem złożenia FPL. Krąg nadlotniskowy południowy 1250ft AMSL. Statki powietrzne w MCTR Krzesiny muszą utrzymywać łączność radiową na częstotliwości Krzesiny TWR. ŻERNIKI RADIO - dostępne tylko w przypadku niedostępności Krzesiny TWR, po wcześniejszym uzgodnieniu z zarządzającym. Każdy lot w MCTR Krzesiny wymaga koordynacji i zezwolenia Krzesiny TWR 121.025 MHz. Możliwość hangarowania. Pokoje gościnne na lotnisku. Nr rej. ULC 69 UWAGA: Lotnisko wewnątrz MCTR Krzesiny. EN: Entry into MCTR only provided that a FPL has been filled. Southern traffic circuit at 1250ft AMSL. Mandatory two-way radio contact with Krzesiny MTWR when within MCTR. ŻERNIKI RADIO is only available after prior arrangement with AD manager and if Krzesiny MTWR is not available. All flights in MCTR require coordination and clearance by MTWR Krzesiny 121.025 MHz. Hangar AVBL. Guest rooms on APT AVBL. WARNING: Airfield within MCTR Krzesiny.
Link
http://airport-biernat.pl/lotnisko/dla-pilota/

Aktualizacja: 12.04.2023
Aktualizacja: 14.02.2022

Żagań

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZN, Tomaszowo, Stara Kopernia
Status
Lądowisko trudne
Współrzędne / Coordinates
N51°37'40.1" E15°24'28.9"
Elewacja / Elevation
500 ft
RWY
108/288, 2500 x 45 m beton, N51°37'40.1" E15°24'28.9"
Uwagi / Caution
Zdewastowane, dawne lotnisko wojskowe. Zachowane resztki betonowego pasa startowego i dróg kołowania EN: Demolished former military airfield. Parts of RWY and TWY preserved but in bad condition.

1. Nieczynne lotnisko poradzieckie.

1. Disused soviet military airfield.

Zielona Góra-Babimost

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZG
Status
Lotnisko kontrolowane
Współrzędne / Coordinates
N52°08'19" E015°47'55"
Radio
TWR 118.755, Poznań APP 128.925
Elewacja / Elevation
194 ft
RWY
061/241 (06/24), 2500 x 60 m beton, N52°08'18.6" E15°47'54.8"
Kontakt / Contact
TWR: +48 22 574 77 04, DO: +48 603 958 023
Uwagi / Caution
Nr rej. ULC 58. EN:
AIP
https://ais.pansa.pl/aip/pliki/EP_AD_2_EPZG_en.pdf
Link
http://lotnisko.lubuskie.pl/

Aktualizacja: 11.03.2022
Aktualizacja: 22.02.2022
Aktualizacja: 21.03.2021