Driveland H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPDL
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N51°59'51.6" E020°30'09.3"
Radio
Brak
Elewacja / Elevation
165 m / 541 ft
RWY
082/262 (koło o średnicy 24m)
Kontakt / Contact
+48 601 746 838, info@driveland.pl
Uwagi / Caution
Lądowisko Driveland jest lądowiskiem naziemnym zlokalizowanym na terenie Ośrodka doskonalenia techniki jazdy. Otoczenie lądowiska charakteryzuje brak zwartej zabudowy Po wschodniej stronie lądowiska znajdują się tereny zadrzewione. Lądowisko przeznaczone jest do operacji startów i lądowań w wykonywanych w dzień i w nocy zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością VFR dla statków powietrznych o całkowitej masie startowej (MTOM) do 5700 kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 20 m. Teren lądowiska oświetlony latarniami. W przypadku planowania lądowania śmigłowca na lądowiska wszelka działalność pojazdów kołowych na terenie toru doskonalenia jazdy zostanie wstrzymana. Nr rej.ULC 467

Gliniany Las H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPGN
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N51°01'40.9" E20°24'09.3"
Radio
---
Elewacja / Elevation
1040 ft (317m)
RWY
główny kierunek startu 030° i 90° GEO, główny kierunek lądowania 210° i 270° GEO
Kontakt / Contact
Robert +48661966938, jacek@helimax.pl
Uwagi / Caution
Lądowisko całoroczne przeznaczone jest do operacji startów i lądowań, VFR w dzień i w nocy dla śmigłowców o całkowitej masie startowej (MTOW) do 5700kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 14 m. Wykorzystywane jest przez śmigłowce typu: Robinson, Bell, EC. Przeznaczone wyłącznie do prywatnego, niezarobkowego użytku. Lądowisko przeznaczone jest dla jednego śmigłowca i nie dopuszcza się równoczesnych operacji startów i lądowań drugiego śmigłowca. Nr ewid.ULC 309
Link
----
Gliniany Las

 

Aktualizacja: 16.12.2021 - email kontaktowy
Aktualizacja: 28.06.2021 - dane kontaktowe

Mazury Helipad Giżycko H

Opis: 

Inne nazwy: EPGH
Częstotliwość: obowiązuje łączność z FIS Olsztyn 118,775
Współrzędne: N54°02'05.64" E021°47'59.30";
Elewacja: 406 ft;
Wymiary pasa: FATO 25x25m , TLOF 10x10m;
Kierunek lądowania (GEO): Główny 270°/090° GEO , Pomocniczy 085°/265° GEO;
Link: www.helipadmazury.pl;
Kontakt: Radosław Narwojsz, +48 607241090, radlight@wp.pl;

Uwagi:

Żerniki

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZE
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Radio
Żerniki-Radio 122.205, Krzesiny-Tower 121.025
Elewacja / Elevation
264 ft
RWY
054/234 (05/23), 432 x 18 m asfalt/asphalt [-50/-50], N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Kontakt / Contact
Biuro +48 601 237 226, lot@airport-biernat.pl
Uwagi / Caution
Wlot w MCTR pd warunkiem złożenia FPL. Krąg nadlotniskowy południowy 1250ft AMSL. Statki powietrzne w MCTR Krzesiny muszą utrzymywać łączność radiową na częstotliwości Krzesiny TWR. ŻERNIKI RADIO - dostępne tylko w przypadku niedostępności Krzesiny TWR, po wcześniejszym uzgodnieniu z zarządzającym. Każdy lot w MCTR Krzesiny wymaga koordynacji i zezwolenia Krzesiny TWR 121.025 MHz. Możliwość hangarowania. Pokoje gościnne na lotnisku. Nr rej. ULC 69 UWAGA: Lotnisko wewnątrz MCTR Krzesiny. EN: Entry into MCTR only provided that a FPL has been filled. Southern traffic circuit at 1250ft AMSL. Mandatory two-way radio contact with Krzesiny MTWR when within MCTR. ŻERNIKI RADIO is only available after prior arrangement with AD manager and if Krzesiny MTWR is not available. All flights in MCTR require coordination and clearance by MTWR Krzesiny 121.025 MHz. Hangar AVBL. Guest rooms on APT AVBL. WARNING: Airfield within MCTR Krzesiny.
Link
http://airport-biernat.pl/lotnisko/dla-pilota/

Aktualizacja: 12.04.2023
Aktualizacja: 14.02.2022

Żagań

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZN, Tomaszowo, Stara Kopernia
Status
Lądowisko trudne
Współrzędne / Coordinates
N51°37'40.1" E15°24'28.9"
Elewacja / Elevation
500 ft
RWY
108/288, 2500 x 45 m beton, N51°37'40.1" E15°24'28.9"
Uwagi / Caution
Zdewastowane, dawne lotnisko wojskowe. Zachowane resztki betonowego pasa startowego i dróg kołowania EN: Demolished former military airfield. Parts of RWY and TWY preserved but in bad condition.

1. Nieczynne lotnisko poradzieckie.

1. Disused soviet military airfield.

Zielona Góra-Babimost

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZG
Status
Lotnisko kontrolowane
Współrzędne / Coordinates
N52°08'19" E015°47'55"
Radio
TWR 118.755, Poznań APP 128.925
Elewacja / Elevation
194 ft
RWY
061/241 (06/24), 2500 x 60 m beton, N52°08'18.6" E15°47'54.8"
Kontakt / Contact
TWR: +48 22 574 77 04, DO: +48 603 958 023
Uwagi / Caution
Nr rej. ULC 58. EN:
AIP
https://ais.pansa.pl/aip/pliki/EP_AD_2_EPZG_en.pdf
Link
http://lotnisko.lubuskie.pl/

Aktualizacja: 11.03.2022
Aktualizacja: 22.02.2022
Aktualizacja: 21.03.2021

Wrocław-Strachowice

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPWR
Status
Lotnisko kontrolowane
Współrzędne / Coordinates
N51°06'10" E016°53'09"
Radio
TWR 120.255, Delivery 121.805, Poznań APP 123.040, 128.925, ATIS 124.330
Elewacja / Elevation
406 ft
RWY
112/292 (11/29), 2500 x 45 m beton, N51°06'14.0" E16°52'54.9"
Kontakt / Contact
TWR +48 71 323 4861, +48 81 452 4861, DO +48 71 358 1301
Uwagi / Caution
Jeśli organ kontroli lotniska (TWR) nie nakaże inaczej, załogi wszystkich odlatujących statków powietrznych powinny - tak szybko, jak to możliwe - po starcie nawiązywać łączność z APP POZNAŃ zgodnie z instrukcją TWR WROCŁAW. Loty szkolne w CTR WROCŁAW i TMA POZNAŃ wyłącznie po telefonicznym zgłoszeniu i uzyskaniu warunków od właściwego organu ATC. Nr rej. ULC 57. EN: If not specified otherwise by TWR, crews of all departing aircraft shall as soon as possible after take-off establish communication with POZNAŃ APPROACH according to instructions from WROCŁAW TWR. Training flights within the WROCŁAW CTR and POZNAŃ TMA may be conducted after they have been notified by phone to the appropriate ATC unit and given ATC instructions.
AIP
https://www.ais.pansa.pl/aip/pliki/EP_AD_2_EPWR_en.pdf

Aktualizacja: 22.02.2022
Aktualizacja: 21.03.2021

Wilcze Laski

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPVL, Okonek, Borki, Szczecinek
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N53°35'40.0" E16°43'26.6"
Radio
Szczecinek Radio 124.365
Elewacja / Elevation
525 ft
RWY
101/281, 1270 x 30 m asfalt [-246/-36], N53°35'40.0" E16°43'26.6"
Kontakt / Contact
http://lotnisko.szczecinek.pl/, +48 503 770 933, +48 502 364042, info@lotnisko.szczecinek.pl
Uwagi / Caution
PN. Byłe lotnisko wojskowe. Droga startowa ASPH, oznakowana, wyznaczona we E części dawnego pasa startowego. WDI po S stronie RWY w odległości 60m od RCL. Nr ewid. ULC 239. UWAGA: Barierka H0,7m ustawiona w poprzek pasa odgradzająca od ruchu pojazdów na drodzei publicznej ustawiona 15m przed THR 10. EN: PN. Former military airfield. ASPH RWY, marked, located in E portion of former RWY. WDI on S side of RWY, 60m from the RCL. WARNING: Caution. Railing H0,7m installed across old RWY 15m before THR 10 to restrict/isolate from traffic on public road.
Link
http://lotnisko.szczecinek.pl/

Aktualizacja: 01.02.2022 - Dodanie znacznika EPVL
Aktualizacja: 16.09.2021 - częstotliwość, dodano PPR, część opisowa.
Aktualizacja: 04.04.2021

Wicko Morskie

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPWI, Jarosławiec
Status
Lądowisko
Współrzędne / Coordinates
N54°33'12.6" E16°37'04.8"
Elewacja / Elevation
7 ft
RWY
096/276, 1180 x 45 m asfalt, N54°33'12.6" E16°37'04.8"
Drugi RWY / Second RWY
024/224, 843 x 45 m asfalt, N54°33'13.4" E16°37'17.5"
Uwagi / Caution
Dawne lotnisko wojskowe. Bardzo zły stan pola ruchu naziemnego poza wyznaczonymi miejscami. Teren poligonu. EN: Old military airfield. Movement area surfaces in bad condition and unusable except designated areas. MIL exercise area.