28/10 (284°/104° GEO) RWY: 28 875x40m, RWY10: 625x40m. Po obu stronach droga startowa posiada 25 metrowe pasy bezpieczeństwa o nawierzchni trawiastej.
Kontakt / Contact
info@lotnisko-karlino.pl
Uwagi / Caution
PN wymagane. WIP Nr ewid. ULC 515 UWAGA: Lądowisko w trakcie budowy. EN: PN required. WIP WARNING: Airfield under construction.
Krąg wschodni na wys. 300m AGL; przebieg planowanych tras dolotowych/odlotowych z/do lądowiska: Marina Sztynort – Lądowisko; Lądowisko - Marina Sztynort/approach: E circle 300, AGL; Marina Sztynort-Airfield. Wyznaczona płaszczyzna postoju i kotwiczenia SP: zielona łąka po północnej stronie DS./APRON N of the RWY: 50mx50m. Trawa/grass 54°08’01.4N; 021°35’55.0E. Korzystanie z lądowiska po uzyskaniu zgody Zarządzającego. Obowiązkowy kontakt na 72h przed planowaną operacją, z podaniem rodzaju statku powietrznego, znaków, imienia i nazwiska pilota, planowanej daty i godziny operacji, nr tel. i maila kontaktowego. Zgłoszenie operacji lotniczej: www.MazuryAirCamp.pl/#zgloszenie
Use of the Airfield only after obtaining the consent of the owner. Mandatory contact 72 hours before the planned operation; notification of operations: www.MazuryAirCamp.pl/en
Pas trawiasty. Ograniczone możliwości hangarowania; możliwość kotwiczenia na płycie postojowej (trawa). Rękaw po zachodniej stronie pasa (przed zabudowaniami). Lądowisko położone jest na terenach zielonych. Możliwa aktywność ptaków, zwłaszcza wiosną i latem.
Lądowisko nieogrodzone. Możliwa aktywność dzikich pszczół w ciągu dnia po południowej stronie drogi startowej – proszę korzystać z płyty postojowej (trawa) po północnej stronie drogi startowej. Zwiększona aktywność bocianów podczas żniw. Więcej informacji: www.MazuryAirCamp.pl
Uwaga: Możliwe wtargnięcia na pas startowy łosi oraz dzików, jeleni i saren, ale także wilków oraz borsuków – głównie o wczesnym poranku i późnym wieczorem. / Caution: birds & large mammals (moose, deer, wolves)! Nr rej ULC: 496
Pas trawiasty, koszony. Zarządzającym lądowiskiem jest Aeroklub Żar. Obowiązkowy kontakt 24h przed planowanym przylotem: +48693150804; +48606266721. Ze względu na przeważający kieruek wiatrów, starty i lądowania wykonywane są w tym samym kierunku 24. Kierunek 06 używany jest jedynie przy ustalonym wietrze wschodnim. Od północy w odległości 125m od progu drogi startowej znajduje się linia NN, która wystaje 1m powyżej progu końca drogi startowej. W przypadku startu na kierunku 06, lądowania na kierunku 24, należy zwrócić uwagę na tę linię. W odległości 1080m od końca drogi startowej na kierunku 06, znajduje się linia WN, której słupy ustawione są na terenie obniżonym o 20m w stosunku do elewacji lotniska. Nr ewid.ULC 421.
Lądowisko nie posiada radiostacji. Przed lądowaniem obowiązkowy kontakt z Gnieźnieńskim Stowarzyszeniem Sportów Lotniczych z wyprzedzeniem 24 h. Samoloty o MTOW do 5700 kg doloty i odloty od strony północnej ze względu na MATZ Powidza. Numer ew. ULC: 322.
Na podejściu 29 przebiega linia napięcia oznaczona kulami. Po północnej stronie w odległości 200 m linia energetyczna o wysokości 5 m. Lądowisko całoroczne czynne SR-SS. PPR. Po południowej stronie droga kołowania. Na RWY ograniczniki krawędziowe. APRON - kostka betonowa. Możliwość hangarowania i tankowania. Na hangarze rękaw w kolorach ostrzegawczych, po zmroku oświetlony lampa ostrzegawcza koloru czerwonego. Zalecany krąg północny. Nr. ewid. ULC: 458
Stefan Dynerowicz +48509054800, Borys Majewski +48669981253
Uwagi / Caution
Obowiązkowy kontakt z Zarządzającym w przypadku przylotów z wyprzedzeniem co najmniej 24 H. Pas zadbany, wykoszony i całkiem równy. Pas ma profil łyżki ( jest z górki i +- od środka pasa pod górkę ). Z obu stron za progami są troszkę wyżej od pasa pola. Starty i lądowania statków powietrznych mają się odbywać z jak najmniejszą uciążliwością dla środowiska oraz powinny być wykonywane z ominięciem miasta Witków. Pole wzlotów jest oznakowane białymi płachtami o wymiarach 3 na 1 metr, rozmieszczonymi co 100m po obu stronach pasa. Początek i koniec jest oznaczony białymi płachtami w kształcie litery L oraz jedną poprzeczną płachtą o wymiarach 3 na 1 metr. Chętnie pomożemy w zatankowaniu samolotu PB95 (posiadamy mobilną stację z paliwem dla własnych potrzeb). Bardzo blisko smażalnia pstrągów. Na lotnisku mamy internet, toaletę oraz zawsze kawa dla odwiedzających lotników. Możliwość zakotwiczenia lub zahangarowania. Lotnisko wyniesione bez przeszkód. Trawa zadbana i koszona regularnie. Możliwość hangarowania.
Lądowisko wyrejestrowane ale dalej funkcjonuje. Trawa regularnie koszona. Brak przeszkód na podejściu z obu stron. Przy lotnisku 100 m znajduje się wybudowana grota skalna usytuowana na źródle wody. Woda ta o ph 8,3 (alkaliczna) jest regularnie badana i nie zawiera żadnych bakterii. Sama grota jest atrakcją turystyczną, warto zobaczyć Zabierzcie baniaki na wodę do domu. Obok groty jest jeszcze 16 takich źródeł.
Link
Aktualizacja: 27.07.2021 - część opisowa
Aktualizacja: 04.04.2021
Przed przylotem prosimy o kontakt, w celu uzyskania niezbędnych informacji. Lądowisko dostępne 24h. Dostępne oświetlenie drogi startowej. Nr rej ULC: 488
Pas trawiasty, oznakowany. Lądowanie tylko na kierunku 21, gdyż droga startowa wznosi się o 110 ft na kierunku 21. Od północy; w odległości 1250 m od końca pasa niezalesione wzniesienie terenu 58 m, od wschodu; poza granicami RWY teren znacznie obniża się – dalej zalesiony górzysty, od południa; w odległości 30 m od końca pasa drzewa do wysokości 15 m – dalej zalesiony teren górzysty, od zachodu; wzdłuż pola wzlotów drzewa – dalej teren górzysty. Nr ewid.ULC 215
Aktualizacja: 15.10.2021 - dane kontaktowe
Aktualizacja: 29.06.2021 - nazwa lądowiska, wymiary RWY. Dane opisowe.