Lądowisko Driveland jest lądowiskiem naziemnym zlokalizowanym na terenie Ośrodka doskonalenia techniki jazdy. Otoczenie lądowiska charakteryzuje brak zwartej zabudowy Po wschodniej stronie lądowiska znajdują się tereny zadrzewione. Lądowisko przeznaczone jest do operacji startów i lądowań w wykonywanych w dzień i w nocy zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością VFR dla statków powietrznych o całkowitej masie startowej (MTOM) do 5700 kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 20 m. Teren lądowiska oświetlony latarniami. W przypadku planowania lądowania śmigłowca na lądowiska wszelka działalność pojazdów kołowych na terenie toru doskonalenia jazdy zostanie wstrzymana. Nr rej.ULC 467
Krąg wschodni na wys. 300m AGL; przebieg planowanych tras dolotowych/odlotowych z/do lądowiska: Marina Sztynort – Lądowisko; Lądowisko - Marina Sztynort/approach: E circle 300, AGL; Marina Sztynort-Airfield. Wyznaczona płaszczyzna postoju i kotwiczenia SP: zielona łąka po północnej stronie DS./APRON N of the RWY: 50mx50m. Trawa/grass 54°08’01.4N; 021°35’55.0E. Korzystanie z lądowiska po uzyskaniu zgody Zarządzającego. Obowiązkowy kontakt na 72h przed planowaną operacją, z podaniem rodzaju statku powietrznego, znaków, imienia i nazwiska pilota, planowanej daty i godziny operacji, nr tel. i maila kontaktowego. Zgłoszenie operacji lotniczej: www.MazuryAirCamp.pl/#zgloszenie
Use of the Airfield only after obtaining the consent of the owner. Mandatory contact 72 hours before the planned operation; notification of operations: www.MazuryAirCamp.pl/en
Pas trawiasty. Ograniczone możliwości hangarowania; możliwość kotwiczenia na płycie postojowej (trawa). Rękaw po zachodniej stronie pasa (przed zabudowaniami). Lądowisko położone jest na terenach zielonych. Możliwa aktywność ptaków, zwłaszcza wiosną i latem.
Lądowisko nieogrodzone. Możliwa aktywność dzikich pszczół w ciągu dnia po południowej stronie drogi startowej – proszę korzystać z płyty postojowej (trawa) po północnej stronie drogi startowej. Zwiększona aktywność bocianów podczas żniw. Więcej informacji: www.MazuryAirCamp.pl
Uwaga: Możliwe wtargnięcia na pas startowy łosi oraz dzików, jeleni i saren, ale także wilków oraz borsuków – głównie o wczesnym poranku i późnym wieczorem. / Caution: birds & large mammals (moose, deer, wolves)! Nr rej ULC: 496
Około 30 metrów od progu pasa 04 przechodzi linia kolejowa, a od progu RWY 24 ciąg domów i linia energetyczna zasilająca te gospodarstwa wszystko na wysokości max 8 - 10 metrów od wysokości od płyty lądowiska. Droga startowa trawiasta ubita 7 tonowym walcem.
Pas trawiasty, koszony. Zarządzającym lądowiskiem jest Aeroklub Żar. Obowiązkowy kontakt 24h przed planowanym przylotem: +48693150804; +48606266721. Ze względu na przeważający kieruek wiatrów, starty i lądowania wykonywane są w tym samym kierunku 24. Kierunek 06 używany jest jedynie przy ustalonym wietrze wschodnim. Od północy w odległości 125m od progu drogi startowej znajduje się linia NN, która wystaje 1m powyżej progu końca drogi startowej. W przypadku startu na kierunku 06, lądowania na kierunku 24, należy zwrócić uwagę na tę linię. W odległości 1080m od końca drogi startowej na kierunku 06, znajduje się linia WN, której słupy ustawione są na terenie obniżonym o 20m w stosunku do elewacji lotniska. Nr ewid.ULC 421.
Robert Leczycki +48530540078, http://portrybaki.pl/, robileczycki@gmail.com
Uwagi / Caution
Obowiązkowy kontakt telefoniczny z zarządzającym w przypadku przylotów. Teren jest ogrodzony, monitorowany i oświetleniony. Możliwość transportu do najbliższej miejscowości. Na terenie znajduje się hotel. Lądowisko w odległości 3km od stacji benzynowej.
28/10 (450m x 29m - zobacz uwagi!). Pasy trawiaste, oznakowane.
Kontakt / Contact
+48512142587, +48660073736
Uwagi / Caution
Przylatujących i odlatujących prosimy o omijanie zwartej zabudowy miejscowości Gostkowo, Folząg i Tylice. Pas 28 : 450m x29m (LDA). Rozporządzalna długość rozbiegu (TORA) 580 m. Odległość od progu pasa 28 do linii wysokiego napięcia 690 m. Największa odległość od miejsca rozpoczęcia rozbiegu do linii wysokiego napięcia 820 m. Na podejściu do pasa 28 przeszkoda - hangar 26 ft ( 8 m) AGL i wiatrowskaz. Pas 10 : 450mx29m (LDA). Długość pasa do startu i wolna przestrzeń za pasem (ASDA) 580 m. Odległość od progu pasa 10 do budynku 630 m. Na podejściu do pasa 10 przeszkoda - linia wysokiego napięcia 98 ft (30 m) AGL. Odległość linii od progu pasa 10 to 240 m. Przewody są słabo widoczne.
główny kierunek startu 030° i 90° GEO, główny kierunek lądowania 210° i 270° GEO
Kontakt / Contact
Robert +48661966938
Uwagi / Caution
Lądowisko całoroczne przeznaczone jest do operacji startów i lądowań, VFR w dzień i w nocy dla śmigłowców o całkowitej masie startowej (MTOW) do 5700kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 14 m. Wykorzystywane jest przez śmigłowce typu: Robinson, Bell, EC. Przeznaczone wyłącznie do prywatnego, niezarobkowego użytku. Lądowisko przeznaczone jest dla jednego śmigłowca i nie dopuszcza się równoczesnych operacji startów i lądowań drugiego śmigłowca. Nr ewid.ULC 309
Lądowisko nie posiada radiostacji. Przed lądowaniem obowiązkowy kontakt z Gnieźnieńskim Stowarzyszeniem Sportów Lotniczych z wyprzedzeniem 24 h. Samoloty o MTOW do 5700 kg doloty i odloty od strony północnej ze względu na MATZ Powidza. Numer ew. ULC: 322.