Driveland H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPDL
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N51°59'51.6" E020°30'09.3"
Radio
Brak
Elewacja / Elevation
165 m / 541 ft
RWY
082/262 (koło o średnicy 24m)
Kontakt / Contact
+48 601 746 838, info@driveland.pl
Uwagi / Caution
Lądowisko Driveland jest lądowiskiem naziemnym zlokalizowanym na terenie Ośrodka doskonalenia techniki jazdy. Otoczenie lądowiska charakteryzuje brak zwartej zabudowy Po wschodniej stronie lądowiska znajdują się tereny zadrzewione. Lądowisko przeznaczone jest do operacji startów i lądowań w wykonywanych w dzień i w nocy zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością VFR dla statków powietrznych o całkowitej masie startowej (MTOM) do 5700 kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 20 m. Teren lądowiska oświetlony latarniami. W przypadku planowania lądowania śmigłowca na lądowiska wszelka działalność pojazdów kołowych na terenie toru doskonalenia jazdy zostanie wstrzymana. Nr rej.ULC 467

Gliniany Las H

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPGN
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N51°01'40.9" E20°24'09.3"
Radio
---
Elewacja / Elevation
1040 ft (317m)
RWY
główny kierunek startu 030° i 90° GEO, główny kierunek lądowania 210° i 270° GEO
Kontakt / Contact
Robert +48661966938, jacek@helimats.pl
Uwagi / Caution
Lądowisko całoroczne przeznaczone jest do operacji startów i lądowań, VFR w dzień i w nocy dla śmigłowców o całkowitej masie startowej (MTOW) do 5700kg i maksymalnym wymiarze śmigłowca 14 m. Wykorzystywane jest przez śmigłowce typu: Robinson, Bell, EC. Przeznaczone wyłącznie do prywatnego, niezarobkowego użytku. Lądowisko przeznaczone jest dla jednego śmigłowca i nie dopuszcza się równoczesnych operacji startów i lądowań drugiego śmigłowca. Nr ewid.ULC 309
Link
----
Gliniany Las

 

Aktualizacja: 28.06.2021 - dane kontaktowe

Mazury Helipad Giżycko H

Opis: 

Inne nazwy: EPGH
Częstotliwość: obowiązuje łączność z FIS Olsztyn 118,775
Współrzędne: N54°02'05.64" E021°47'59.30";
Elewacja: 406 ft;
Wymiary pasa: FATO 25x25m , TLOF 10x10m;
Kierunek lądowania (GEO): Główny 270°/090° GEO , Pomocniczy 085°/265° GEO;
Link: www.helipadmazury.pl;
Kontakt: Radosław Narwojsz, +48 607241090, radlight@wp.pl;

Uwagi:

Żerniki

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZE
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Radio
Żerniki-Radio 122.2, Krzesiny-Tower 121.025
Elewacja / Elevation
261 ft
RWY
059/239, 617 x 18 m kostka brukowa [-50/-50], N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Kontakt / Contact
Biuro +48 601 237 226, info@airport-biernat.pl
Uwagi / Caution
Pas utwardzony, z możliwością włączenia oświetlenia w nocy. Możliwość hangarowania. Pokoje gościnne na lotnisku. Lądowisko położone w MATZ/MCTR EPKS. Obowiązkowy kontakt z Krzesiny-Tower 121.025. Wlot w MATZ/MCTR pd warunkiem złożenia planu lotu. Krąg nadlotniskowy południowy na wysokości 1250 ft AMSL. Nr rej.ULC 69
Link
http://www.airport-biernat.pl/, https://www.facebook.com/Airport-Biernat-Lotnisko-Żerniki-Gądki-518953018209068/

1. Lądowisko Żerniki położone jest w MATZ/MCTR EPKS. Każdorazowo przed rozpoczęciem operacji lotniczych z lądowiska Żerniki należy zapoznać się z AUP/UUP zwracając uwagę na aktywność MATZ/MCTR EPKS lub uzyskać informację z Biura Odpraw Załóg EPKS lub FIS Poznań o zajętości i klasyfikacji w/w przestrzeni.

Żagań

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
dawniej EPZN, Tomaszowo, Stara Kopernia
Status
Lądowisko trudne
Współrzędne / Coordinates
N51°37'40.1" E15°24'28.9"
Elewacja / Elevation
500 ft
RWY
108/288, 2500 x 45 m beton, N51°37'40.1" E15°24'28.9"
Uwagi / Caution
Zdewastowane, dawne lotnisko wojskowe. Zachowane resztki betonowego pasa startowego i dróg kołowania

1. Nieczynne lotnisko poradzieckie.

1. Disused soviet military airfield.

Zielona Góra-Babimost

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZG
Status
Lotnisko kontrolowane
Współrzędne / Coordinates
52°08'19''N 015°47'55''E
Radio
Zielona Góra-Tower 118.755
Elewacja / Elevation
194 ft
RWY
065/245 (06/24), 2500 x 60 m beton, N52°08'18.6" E15°47'54.8"
Kontakt / Contact
Wieża: +48 68 351 2011, Dyżurny Portu: +48 603 958 023
Uwagi / Caution
Nr rej.ULC 58
AIP
https://ais.pansa.pl/aip/pliki/EP_AD_2_EPZG_en.pdf
Link
http://lotnisko.lubuskie.pl/

Ostatnia aktualizacja / Latest update: 21.03.2021

Wrocław-Strachowice

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPWR
Status
Lotnisko kontrolowane
Współrzędne / Coordinates
51°06'10''N 016°53'09''E
Radio
Wrocław-Tower 120.255, ATIS 124.330
Elewacja / Elevation
406 ft
RWY
116/296 (11/29), 2503 x 58 m beton, N51°06'14.0" E16°52'54.9"
Kontakt / Contact
Duty Officer +48 713581301, Tower +48 713581371
Uwagi / Caution
Nr rej.ULC 57
AIP
https://www.ais.pansa.pl/aip/pliki/EP_AD_2_EPWR_en.pdf

Ostatnia aktualizacja / Latest update: 21.03.2021

Wilcze Laski

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
Okonek, Borki, Szczecinek
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N53°35'40.0" E16°43'26.6"
Radio
Szczecinek Radio 124.365
Elewacja / Elevation
525 ft
RWY
101/281, 1270 x 30 m asfalt [-246/-36], N53°35'40.0" E16°43'26.6"
Kontakt / Contact
http://lotnisko.szczecinek.pl/, +48 503 770 933, +48 502 364042, info@lotnisko.szczecinek.pl
Uwagi / Caution
Pamiętaj o kontakcie przed przylotem. Byłe radzieckie lotnisko wojskowe. Obecna, oznakowana droga startowa wyznaczona jest we wschodniej części dawnego pasa startowego. Wskaźnik wiatru po południowej stronie pasa startowego w odległości 60 m od środka pasa. Uwaga: 15 m przed progiem pasa 10 ustawiona została w poprzek pasa startowego barierka odgraniczająca ruch pojazdów od drogi publicznej o wysokości 0,7 metra. Nr ewid.ULC 239
Link
http://lotnisko.szczecinek.pl/

Aktualizacja 16.09.2021 - częstotliwość, dodano PPR, część opisowa.
Aktualizacja: 04.04.2021

Wicko Morskie

Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPWI, Jarosławiec
Status
Lądowisko
Współrzędne / Coordinates
N54°33'12.6" E16°37'04.8"
Elewacja / Elevation
7 ft
RWY
096/276, 1180 x 45 m asfalt, N54°33'12.6" E16°37'04.8"
Drugi RWY / Second RWY
024/224, 843 x 45 m asfalt, N54°33'13.4" E16°37'17.5"
Uwagi / Caution
Nieczynne dawne lotnisko wojskowe, praktycznie niedostępne. Bardzo zły stan pasów startowych