Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPZE
Status
Lotnisko
Współrzędne / Coordinates
N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Radio
Żerniki-Radio 122.2, Krzesiny-Tower 121.025
Elewacja / Elevation
261 ft
RWY
059/239, 617 x 18 m kostka brukowa [-50/-50], N52°19'21.0" E17°02'27.0"
Kontakt / Contact
Biuro +48 601 237 226, info@airport-biernat.pl
Uwagi / Caution
Pas utwardzony, z możliwością włączenia oświetlenia w nocy. Możliwość hangarowania. Pokoje gościnne na lotnisku. Lądowisko położone w MATZ/MCTR EPKS. Obowiązkowy kontakt z Krzesiny-Tower 121.025. Wlot w MATZ/MCTR pd warunkiem złożenia planu lotu. Krąg nadlotniskowy południowy na wysokości 1250 ft AMSL. Nr rej.ULC 69
AIP
http://www.ais.pansa.pl/vfr/aippliki/EP_AD_4_EPZE_3-0_en.pdf
Link
http://www.airport-biernat.pl/, https://www.facebook.com/Airport-Biernat-Lotnisko-Żerniki-Gądki-518953018209068/

1. Lądowisko Żerniki położone jest w MATZ/MCTR EPKS. Każdorazowo przed rozpoczęciem operacji lotniczych z lądowiska Żerniki należy zapoznać się z AUP/UUP zwracając uwagę na aktywność MATZ/MCTR EPKS lub uzyskać informację z Biura Odpraw Załóg EPKS lub FIS Poznań o zajętości i klasyfikacji w/w przestrzeni.
2. Wszystkie statki powietrzne przylatujące na lądowisko w Żernikach muszą nawiązać kontakt z Krzesiny TWR (121.025) przed granicą MATZ/MCTR EPKS, jeśli przestrzeń jest aktywna. Po otrzymaniu zgody od kontrolera ruchu lotniczego w Krzesinach można przekroczyć granicę MATZ/MCTR i wykonać podejście do pasa 06 lub 24 w Żernikach.
3. W MATZ/MCTR EPKS nie wolno wykonywać lotów VFR wyżej niż 1000-1500 ft według ciśnienia QNH. Podejście do pasa 06 należy wykonywać z prawego kręgu, a do pasa 24 z lewego kręgu. Szczególną uwagę należy zwrócić przy podejściu do pasa 06 ze względu na magazyny i drogę szybkiego ruchu znajdującą się pod progiem pasa.
4. Złożenie planu lotu jest obowiązkowe na wylot z lądowiska Żerniki.

1. Żerniki airfield is located in MATZ/MCTR EPKS airspace. Before commencing aviation operations read AUP/UUP observing EPKS MATZ/MCTR activity or obtain information about that airspace utilization and classification and restrictions form EPKS Flight Crew Briefing office.
2. All flights to Zerniki airfield should be set with EPKS Flight Crew Briefing Office flight planer or TWR Krzesiny (121.025) controller. If requested a flight plan should be filed. All aircraft arriving to Zerniki airfield must request Krzesiny Tower (121.025) to enter MATZ/MCTR which is necessary to cross the control space boundary and make an approach to runway 06 or 24.
3. All VFR flights in EPKS MATZ/MCTR are allowed not higher than 1000-1500 ft on local QNH. Approach to runway 06 is made from right hand circuit and approach to runway 24 is made from left hand circuit. You should be very careful when you're on final to runway 06 because of high obstacles being located on final track approach.
4. Flight plan is mandatory for departure from Żerniki airfield.

Krzesiny ATIS 128.725

Właściciel: 

Biernat S.J.,
ul. Poznańska 3, 62-023 Gądki,
biuro +48 601 237 226
www.airport-biernat.pl, info@airport-biernat.pl

Powiązane galerie: 

comments powered by Disqus
Polecane produkty ze sklepu

Cześć:-) czy oświetlenie pasa

Cześć:-) czy oświetlenie pasa działa? Byłem tam na początku sezonu w nocy jednak odniosłem wrażenie, ze oświetlenie pasa było całkiem przypadkowo włączone bo ktoś sie akurat szkolił...czy można tam przyleciec i samemu włączyć światła tak jak to jest w opisie?
Pozdrawiam

W celu włączenia oświetlenia

W celu włączenia oświetlenia pasa, należy się kontaktować wcześniej z właścicielem lotniska. Lotnisko nie pracuje na częstotliwości 122.200 i nie ma możliwości włączenia świateł używając przycisku nadawania.

Świetna wiadomość! Gratulacje

Świetna wiadomość! Gratulacje dla właściciela! http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/lotnisko-zerniki-gadki-ko-pozna...