Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
EPBP, Biała Airport
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N52°00'02.8" E23°07'57.3"
Radio
Biała Podlaska-Radio 118.155
Elewacja / Elevation
485 ft
RWY
066/246 (06R/24L), 2260 x 30 m beton-asfalt (DS-1), N52°00'02.8" E23°07'57.3"
Drugi RWY / Second RWY
066/246 (06R/24L), 690 x 150 m trawa (DS-2), N52°00'27.1" E23°09'18.0"
Trzeci RWY / Third RWY
066/246 (06L/24R), 510 x 110 m trawa (DS-3), N52°00'24.8" E23°08'40.5"
Kontakt / Contact
+48 506 659 297
Uwagi / Caution
Położone na terenie CLSD MIL AD Nr ewid. ULC 339 EN: Located at CLSD MIL AD.
AIP
http://ais.pansa.pl/vfr/aippliki/EP_AD_4_EPBP_3-0_en.pdf
Link
https://www.facebook.com/lotniskoepbp/

Aktualizacja: 15.04.2021

Powiązane galerie: 

comments powered by Disqus
Polecane produkty ze sklepu

dużo nie powiem tylko jedno,

dużo nie powiem tylko jedno, zaczyna się dziać !

Nie wiem o co chodzi,

Nie wiem o co chodzi, lotnisko wydzierżawione na 35 lat celem zagospodarowania. Jakie przeszkody ma prezes żeby obiekt już funkcjonował. Kto czy co stoi na przeszkodzie że do dzisiaj cisza i puchy na lotnisku. Kto jemu utrudnia otwarcie portu cargo. Na chłopski rozum dostaję coś w dzierżawę, załatwiam sponsorów z kasą rozbudowuję i rejestruję i jaka inna przeszkoda może być? Czy ktoś mi do jasnej ch.... wytłumaczy ???

Panie, jak na ,,nie

Panie, jak na ,,nie lotnika'', to całkiem rozsądnie rozumujesz, ale tylko do pewnej granicy. Otóż panie, lotnisko i port lotniczy, to nie konkurs miss Podlasia, do którego ,,się załatwia sponsorów''. Zgodnie z przepisami międzynarodowymi, lotniska i porty lotnicze podlegają dokładnie zdefiniowanym procedurom i zasadom, tak na etapie ich zakładania, jak i później podczas eksploatacji. Jeżeli chodzi o problem ,,lotnisko Biała Podlaska'', to faktycznie problem jest i to już od 1994 roku. Najpierw nieżyjący Grabas, później tenże sam do spółki z Turkiem, no i teraz ta obecna ekipa. Na czym ten problem polega. Otóż wyłącznie na ,,drobnym szczególe''. Na początek wszyscy wymienieni za priorytet stawiali: zapowiedzi, deklaracje, flesze i ściemy medialne, zamiast od lektury przepisów i realnej oceny możliwości do realnych zamiarów. KONIEC. KROPKA. Na pewno sam pan widzisz, że obecną ekipę sprawy lotniska już dawno przerosły. Biorąc pod uwagę najbliższe regulacje UE w sprawach lotnisk, to ta obecna ekipa nie jest i nie będzie w stanie spełnić nawet 10 % nowych kryteriów, nie tylko unijnych, ale także kryteriów wynikających z przepisów prawa krajowego. Nie chodzi przy tym wyłącznie o pieniądze, bo w pierwszej kolejności potrzebna jest dokumentacja i to na poziomie międzynarodowym. A na jej opracowanie, to już, ani czasu nie ma do końca terminu wyznaczonego obecnemu ,,dzierżawcy'', a tym bardziej pieniędzy.

Prezes Urzędu Lotnictwa

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał także Decyzję o wpisaniu lądowiska Biala Airport w Białej Podlaskiej do Rejestru Lądowisk. Co dzieje się dalej, bo wg jednych informacji prasowych podają, że na owym lądowisku ,,jednoosobowo pracuje'' facet o nazwisku Kozioł. Inne media podają, że ów Kozioł ,,bywa'' na lądowisku. Oczywiście dodzwonić się do tego faceta nie sposób, a na stronie tego Biala Airport ZERO informacji potrzebnych pilotom. Pozostaje zapytać, czy Prezes ULC zarejestrował to lądowisko w opcji ,,honoris causa'', czyli wbrew temu, co sam ULC podaje pod zakładką LOTNISKA w poz. ZAKŁADANIE LĄDOWISK w aspekcie jakie wymogi MUSI spełniać lądowisko samolotowe lub śmigłowcowe. Pod tą zakładką są nawet druki nazwane protokółami kontroli lądowiska. Gdyby podmiot zakładający lądowisko spełnił wymogi zdefiniowane w ww protokółach, na tym lądowisku byłoby zgodnie z przepisami obowiązującego prawa lotniczego. Tymczasem, ktoś tam ,,bywa'' lub ,,jednoosobowo pracuje''. Taka sytuacja to usankcjonowany przez ULC początek ciągu przesłanek do bardzo poważnych incydentów i wypadków lotniczych na Biala Airport. Ale, co tam. Jakby, co, to przecież ULC - owi włos z głowy nie spadnie, bo na kolejnej konferencji bezpieczeństwa lotów poda się urzędowo, jak nie ,,przesłanki'' to ,,przyczyny'' ,a jak będzie trzeba to także ich skutki. Może są to ,,mocno przedwczesne obawy'', bo chyba Prezes ULC wie, co robi wydając swoje decyzje. Zresztą o ,,pewne właściwości'' zadbała także sama spółka ,,zarządzająca'' owym lądowiskiem, powołując do Rady Nadzorczej dyrektora Delegatury ULC w Poznaniu. Nie ma jednak nigdzie żadnej informacji, czy Prezes ULC wyraził zgodę, aby ww dyrektor, a jednocześnie generał rezerwy lotnictwa pełnił jednocześnie funkcje urzędowe w zakresie lotnictwa z funkcjami w spółce ,,de facto'' prywatnej i oczywiście ,,lotniskowej''.

Szanowny anonimie, na twoje

Szanowny anonimie, na twoje pierwsze pytanie: Czy będą jakieś atrakcje lotnicze? - odpowiedź na razie jest taka:

Największą atrakcją lotniczą jest, że festyn "pożegnanie wakacji'', ma się odbyć na terenie tego, co kiedyś było lotniskiem.

Na twoje drugie pytanie: Czy ktoś się wybiera?, odpowiadam, że planuję przylecieć własną Cessną - 182. Oczywiście, mój przylot zależy od tego, czy jeżeli pogoda będzie OK oraz,jeżeli będę miał pewność, że po wylądowaniu spotkam tam rozumnego człowieka, który nie tylko wie, jak przyjmować samoloty oraz zapewni, że podczas parkowania moja C - 182 będzie odpowiednio chroniona przed dostępem ,,osób trzecich''. Jeżeli przylecę, kilka dni wcześniej podam znaki swojej C - 182. Jakby anonim miał ochotę zobaczyć, jak świat wygląda z powietrza, zapraszam na pokład.

Witam. W sobote i niedziele

Witam.

W sobote i niedziele na lotnisku ma być festyn "pożegnanie wakacji". Czy będą jakieś atrakcje lotnicze? Czy ktoś się wybiera?

Stefan, jak rozumiem w

Stefan, jak rozumiem w Modlinie nie byłeś. Zresztą po co, jeżeli od kilku lat masz na tym forum ,,gotowe recepty'' na ,,wasze'', tj. bialskie lotnisko.

Ad vocem, do fragmentu, który napisałeś (cytat dosłowny - skopiowany):

Dziwię się że ta polskość jest taka prymitywna. Czemu jeden z drugim szczekacie??? zróbcie to lepiej oszołomy !!!!

- Bądź zdziwionym nadal. Ale nie dziw się, że polskość jest prymitywna.

Jeżeli uważnie przeczytasz swoje własne posty, (a ten powyżej w szczególności), to wątpliwości nie ma, że wielokrotnie wstawiając w swoich tekstach określenia: ,,szczekać'', ,,szczekacie'' i inne podobne, ani chybi, że jesteś stróżem nocnym w schronisku dla psów nieopodal ,,waszego'' lotniska. Zazwyczaj stróże nocni mają czasu do oporu i stąd ta twoja ,,znajomość spraw lotniska'', które zza płotu psiarni widzisz.

Poza tym nie pieprz, że ,,państwo'' dołożyło do lotniska w Modlinie, bo wystarczy zapoznać się z KRS spółki Mazowiecki Port Lotniczy w Modlinie Sp. z o. o., która zgodnie z celem przekazania lotniska powojskowego, założyła i zarządza cywilnym lotniskiem użytku publicznego.

Tymczasem, co zrobiła przez prawie 3 lata (w kontekście powyższego), tak przez ciebie ,,preferowana'' spółka Biala Airport, że optujesz za nią, aż do jadowitej, bezpardonowej ,,walki'' włącznie. - Uwzględniając wymogi ustawy o warunkach i celu przekazania lotniska Biała Podlaska, czyli ANALOGICZNEJ, jak w Modlinie nieruchomości powojskowej, ów ,,dzierżawca'' ma również i przede wszystkim obowiązek prawny ZAŁOŻYĆ CYWILNE LOTNISKO UŻYTKU PUBLICZNEGO w nieprzekraczalnym terminie do listopada 2012.

Oczywiście, po ostatnich ,,konferencjach'' od dawna utrzymywanych w konwencji ŚCIEM MEDIALNYCH (vide słynny Turek), teraz wiadomo, że ,,dzierżawca'' de facto wreszcie ujawnił, że jest goły i wesoły. Kondycję ,,dzierżawcy'' solidnie doprecyzował niedawno prezydent miasta Andrzej Czapski, dodając (w autoryzowanym wywiadzie prasowym), że ,,prawdopodobieństwo uruchomienia bialskiego lotniska przez Biala Airport jest takie same, jak wygrana reprezentacji Polski w EURO 2012. Koniec. Kropka.

Teraz gołym okiem widać, że Biala Airport po prawie 3 latach mamienia władz (lokalnych, wojewódzkich i centralnych) opowieściami ,,o inwestorach'' ledwie doczłapała do poziomu ,,ćwierć środków'' i ,,wdzięcznej medialnie'' gadki, że ,,udało się uruchomić lądowisko''.

Zobaczymy, co dalej, bo powoli szykuje włodarzom miasta, taki sam pasztet, jak to zrobiła ,,w przypadku lotniska Szymany'', równie ,,interesująca spółka'' takichże samych ,,lotniskowców''.

Jak masz dalsze wątpliwości, przejrzyj sobie opinie ,,waszego magistratu'', a odświeżysz pamięć w aspekcie ,,jak to faktycznie z lotniskiem było''.

Judkowiak i co za nim stoją, po odrzuceniu ich spółki przez magistrat, uznanej za niewiarygodną w pierwszym podejściu do przetargu na dzierżawę lotniska, tak ,,byli pewni swojego'', że użyli szantażu wobec władz miasta, grożąc procesem sądowym. Owszem, zakładany skutek odnieśli, ponieważ w podejściu do drugiego ,,przetargu'', magistrat dostosował ,,kryteria do możliwości, a de facto do mglistych obietnic przyszłego ,,dzierżawcy''. Jeżeli, aż taką była determinacja tego ,,dzierżawcy'', bo co do tego żadnych wątpliwości nie ma, ponieważ magistrat przed nim się ugiął, a nie stały za nim środki na planowane przedsięwzięcie, to dlaczego stało się, jak się stało?

Przystępując do przetargu, Judkowiak oświadczył, że środki ma, a jego spółka (wówczas Cargo Hub Biała Warszawa) jest spółką ,,wyspecjalizowaną w zarządzaniu lotniskami''.

Zamiast obrzucać kogokolwiek na tym forum błotem i jadem, idź i zapytaj tego Judkowiaka, którymi to jeszcze i gdzie lotniskami zarządza oraz z jakim skutkiem i wynikiem finansowym.

Przy okazji poproś o podwyżkę za optowanie w interesie i na rzecz Biała Airport, zwłaszcza, że błota i jadu masz pod dostatkiem ,,pisując'' na tym i na innych forach.

No STAN i jak twój Modlin ???

No STAN i jak twój Modlin ???

Stefan ma rację! Stan dobiera

Stefan ma rację! Stan dobiera jakieś "fakciki" by z nich ułożyć teorię spiskową. Na lotnisku w Białej wszystko postępuje zgodnie z deklaracjami zarządu Biala Airport. Proponuję nie przejmować się podobnymi wpisami, bo taki Stan musi gdzieś ulżyć swojemu napięciu. Pobaw się siurkiem, a nie komputerem Stan!

te lotnik nie wysilaj się nad

te lotnik nie wysilaj się nad ,,zgodnością prac z deklaracjami'' tego, tam panie ,,prezesa'' bo ci jakaś żyłka we łbie trzaśnie!

Czas pokaże, co się dalej będzie z ,,waszym'' lotniskiem, a w szczególności, kto i dlaczego, zamiast FAKTÓW tworzy ,,fakciki'', które ciebie i wielu innych tak rajcują i zachwycają.
W następnych wyborach, głosuj na Judkowiaka. Facet lotnisko ,,ma'' i sforę wspierającą na tym i innych forach także. Sukces murowany!

Takich jak ty ,,lotników'', którzy, jak nie do lotniska to do samolotów się przyczepiają, jak g........, wrzeszcząc leeeccciiimyyyyy - znam na pęczki. Gdyby tak jeszcze twoja głupota miała skrzydła ....... .

Masz ogromne szanse, bo jak powszechnie wiadomo głupcy są tak genialni w niedorzecznościach, że żaden mędrzec nie przewidzi swoim rozumem, co i ile jeszcze twoja głupota ,,w imieniu i na rzecz'' tego ,,waszego'' lotniska wymyśli

Za wszelkie wpisy oraz cenne rady, czym się mam bawić, - oczywiście dziękuję.

Również baw się dobrze nadal klaszcząc spółce, która ,,postępuje zgodnie z deklaracjami''......

Ty cały "stan" na jakich

Ty cały "stan" na jakich warunkach i kto finansował Modlin... my podatnicy a w Białej niestety ale państwo nie umoczy ani grosza i to jest ta różnica. Więc zamknij się i przestań biadolić i uważać się za "eksperta" tematu. Dziwię się że ta polskość jest taka prymitywna. Czemu jeden z drugim szczekacie??? zróbcie to lepiej oszołomy !!!!

Stefan, zanim zaczniesz pisać

Stefan, zanim zaczniesz pisać te swoje wywody, uważnie obejrzyj relację filmową pod tym linkiem: http://www.youtube.com/watch?v=iNV6xFqFjmk

Następnie:

1. Razem z ,,cudotwórcą'' Judkowiakiem, który od prawie trzech lat pieprzy 3 po 3 ,,o trudnościach prawnych'' oraz z waszymi lokalnymi ,,dziennikarzami'' i ,,dyrektorami'' Biala Airport oraz z prezydentem Czapskim
jedźcie jutro 15 lipca 2012 do Modlina.

2. Dopilnuj, żeby ten Judkowiak pojechał do Modlina z tą swoją ,,prelekcją''. Dlaczego? ponieważ w tych samych uwarunkowaniach prawnych przebudowa niemal takiego samego lotnisko powojskowego, jakie Judkowiak ,,dzierżawi'' w Białej rozpoczęła się w październiku 2010 roku. Jutro jest uroczyste otwarcie Portu Lotniczego Modlin i pierwsze lądowanie samolotu rejsowego.

3. Jedź zatem Stefan, co rychło z ekipą Judkowiaka do Modlina, a jeżeli odważy się on na powtórzenie tej ,,prelekcji'', która jest pod załączonym linkiem, - taczki mamy w pogotowiu!!!

Pan Czapski już dawno powinien jechać do Modlina, żeby pobrać darmowe ,,korepetycje lotniskowe'' w celu właściwej interpretacji, tego, co jemu krochmali ,,dzierżawca'' bialskiego lotniska. Jadąc do Modlina, oczywiście nie zapomnijcie o tym Pikuliku.

Czekam Stefan na twój ponowny wpis (odpyskówę), ale pod warunkiem, że swoje dotychczasowe posty zweryfikujesz na podstawie tego, co sam zobaczysz w Modlinie. Jak wam w Białej na rozum za późno, to na wyjazd do Modlina czas wam najwyższy.

Lotnik nie przejmuj się tymi

Lotnik nie przejmuj się tymi głupimi wpisami. Też uważam że gdyby nie Judkowiak to tutaj nikt by nie wlazł. Taka dziwna polska mentalność, obiekt jest i niech zarasta bo najlepiej dla "mend" jak nic się nie będzie działo !!!

Te ,,lotnik'' nie mieszaj na

Te ,,lotnik'' nie mieszaj na tym Portalu w Jawnym Komunistycznym slangu i stylu, nawet jeżeli tobie za to płaci ,,zarząd'' tej ,,spółki lotniskowej''.

Ponieważ w swoim wpisie użyłeś określenia ,,zapluty'' , od razu widać, skąd twój ,,rodowód''.

Poza tym uważaj, żebyś się sam nie zapluł, bo nie po raz pierwszy tutaj ziejesz jadem.

Czas pokaże, co będzie dalej z bialskim lotniskiem, a czas ten już bliski.

Zamiast rzygać tutaj jadem, zerknij w Ustawę na podstawie, której lotniska powojskowe zostały przekazane samorządom.

Niestety w pełni muszę się

Niestety w pełni muszę się zgodzić ze Stanem. Spółka nie ma nic wspólnego z lotnictwem a to co w chwili obecnej dzieję się na lądowisku w Białej jest głównie zasługą Kierownika oraz Dyrektora lądowiska. Pan Prezydent powinien natychmiast się opamiętać i pogonić spółeczkę spowrotem do Warszawy - ponoć jest zezwolenie na założenie lotniska Babice - może tam szczęście w poszukiwaniu "inwestora" dopisze. Swoją drogą pytanie do urzędników UM Biała Podlaska: W jaki sposób została zweryfikowana zdolność finansowa i ekonomiczna "fantastycznej" spółki ze "szczytnymi" celami na etapie przetargu? Szczerze mówiąc sprawa jak najbardziej kwalifikuje się do prokuratury a znawców tematów lotniskowych z aspiracjami wielkiego portu odsyłam póki co na mniejsze lotniska typu Rudniki czy Masłów - proszę popatrzeć i przeanalizować o co naprawdę chodzi w lotnictwie i w jaki sposób można wznowić działalność lotniczą w Białej Podlaskiej. Pozdrawiam prawdziwych ludzi lotnictwa i mimo wszystko trzymam kciuki za lotnisko w Białej - lecz z pewnością nie cargo, gdyż takiego na 100 % nie będzie!!!

Jesteś gościu normalnym

Jesteś gościu normalnym zaplutym z zawiści małym człowieczkiem, który albo nie rozumie tego co zaprezentowano na spotkaniu albo w swojej zapiekłej złości albo co gorsza nie dopuszcza myśli, że ktoś może zrobić COŚ z NICZEGO. Fakty co do byłego lotniska wojskowego w Białej Podlaskiej są takie, że pies z kulawą nogą nie interesował się trzy lata temu lotniskiem. Znaleźli się ludzie, którzy wyłożyli własne pieniądze, są związani z lotnictwem (może nie z koteriami) i coś robią. Życzę im i sobie by bardzo trudny cel osiągnęli. Za kilka miesięcy wielu niedowiarkom opadnie kopara i tylko te wpisy będą świadczyły o małej klasie tych grafomanów.

Dziękuję za komentarz. Otóż

Dziękuję za komentarz. Otóż szanowny Panie, zawistny z pewnością nie jestem gdyż nie ma o co. Co do prezentacji to nie widziałem więc trudno mi się wypowiedzieć, natomiast fakty i postęp prac mówią same za siebie. Co do zaangażowania własnych pieniędzy to akurat mogę zająć jakieś stanowisko, gdyż kilka złotych osobiście zostawiłem na lotnisku po to, aby mogło być odrobinę przyjaźniejsze dla gości odwiedzających to miejsce i cieszę się, że chociaż kilka osób to docenia. Co do zrobienia "czegoś z niczego" to życzę powodzenia, sądzę jednak, że może być trudno, gdyż takich sztuk to nawet David Copperfield nie potrafi. Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego.

Stefan, ja też byłem na tej

Stefan, ja też byłem na tej konferencji, podziwiając tam twoją ,,niespotykaną'' aktywność oraz tę na tym Portalu i wielu innych forach.

Aktywność to oczywiście drobiazg, ponieważ na znacznie większą uwagę zasługuje twój ,,lobbing'' na rzecz bialskiego lotniska, tudzież podmiotu nim ,,zarządzającego'', a de facto, ,,niestrudzenie'' szukającego inwestora od lat już prawie trzech.

Ze swojej strony uważam, iż podczas tej konferencji mocno niedoszacowana została ilość przyszłych pracowników lotniska oraz pracowników w ,,obszarze przylotniskowym'', których ma w przyszłości pracować 6 000 tysięcy (słownie: sześć tysięcy) osób.

Wg mnie już obecnie jest szansa, aby do wycięcia trawy i chaszczy pomiędzy DS, DK i PPS zatrudnić, co najmniej 12 000 osób z nożyczkami ręcznymi. Bezrobocie w Białej od razu spadnie, a miejscowy urząd pracy da jeszcze jakąś dotację, nawet, jeżeli byłaby to praca ,,tymczasowa'', czy sezonowa.

Oczywiście, konferencje ,,lotniskowe'' są nam w Białej bardzo potrzebne. Mamy ,,niepowtarzalną szansę'' na ponowną analizę sytuacji lotniska, poczynając od czasów słynnego Turka, (który po 3 latach bełkotu zniknął bez śladu), a na obecnym ,,zarządzającym lotniskiem'' kończąc.

Niestety, na tej konferencji nie otrzymaliśmy żadnej informacji: skąd, a przede wszystkim DLACZEGO pojawił się na bialskim lotnisku obecny ,,podmiot zarządzający''. Cicho, sza na ten temat, bo ważniejsze, że prezydent miasta ,,zawierzył'' obecnemu ,,inwestorowi'', szukającemu kolejnych inwestorów, a w tym ,,dziele wiekopomym'', wtórują: Stefany, kaki i dziesiątki innych ,,pasjonatów lotniska''. Czy tylko wtórują? Otóż, NIE, ponieważ na oślep walą błotem pod adresem każdego, kto zna się na lotnictwie, bądź takich indagują pytaniami: ,,a jaki ty masz pomysł na lotnisko'', etc. etc. Może zatem nieco opamiętania, bo od czasu wydzierżawienia lotniska w drodze ,,przetargu'', adresatem takich pytań jest teraz wyłącznie osoba o nazwisku Judkowiak. W związku z tym takie pytania, to sobie Stefan i pozostali, owszem kierujcie, ale do wróżki, do jasnowidza, a niejako przy okazji do Prokuratorii Skarbu Państwa, aby się ,,wywiedzieć'', jakim to cudem gołodupcy ,,wydzierżawili'' lotnisko w zamian za kolejne ściemy na kolejnych konferencjach.

POZA TYM:

Jeżeli na lotnisku nadal nie będzie się działo to, co publicznie deklarowała spółka ,,wybrana'' przez prezydenta miasta ,,w drodze dostosowanego przetargu'' (czytaj PRZEKRĘTU), powinien wkroczyć Prokurator i to Krajowy.

Białej Podlaskiej nie stać na powtórkę ,,scenariuszy turecko - grabasowych'', które trwały od 1994 roku. Oczekujemy, że wśród licznych ,,wywiadów'' tego ,,prezesa'' spółki Cargo Hub, w najbliższym czasie przedstawi nam wiarygodnie i publicznie, ile i skąd ma środków na planowane uruchomienie lotniska. Niech się nam ten ,,prezes'' przypadkiem nie tłumaczy tajemnicą handlową, bo KAŻDY inwestor KAŻDEGO przedsięwzięcia lotniczego ma obowiązek prawny, aby ujawnił pochodzenie środków na ten cel.

Kilka miesięcy temu, prezydent miasta publicznie w mediach informował, że miasto nie da ani grosza na lotnisko, bo ...magistrat nie ma .... brudnych pieniędzy.

Czy to oznacza, że o wyborze spółki Cargo Hub zadecydowało, iż ta spółka ma akurat na zbyciu BRUDNE PIENIĄDZE i to właśnie ,,w lotnisko''.

Idąc dalej śladem wypowiedzi pana prezydenta, oczekuję, iż będzie on łaskaw WSZYSTKIM w Polsce pomóc zinterpretować znaczenie przytoczonej przez siebie wypowiedzi, ponieważ jak na razie wynika z niej przekaz bardzo jasny w odbiorze, że WSZĘDZIE, tam, gdzie w Polsce działają porty lotnicze, ktoś pierze brudne pieniądze .... .

Byłem na konferencji i jestem

Byłem na konferencji i jestem dobrej myśli, może już nie długo przestaną ujadać typki, którym nie pasi otwarcie portu cargo.

kaka, dziękujemy, dziękujemy,

kaka, dziękujemy, dziękujemy, dziękujemy .... za to twoje kolejne ,,odkrywcze'' info o ,,odżywaniu''' lotniska w Białej Podlaskiej.

Poza tym pisz ,,ściśle'', czyli rzetelnie, ponieważ nie lotnisko, a lądowisko, czyli zgodnie z obecnym statusem tej nieruchomości powojskowej.

Każda działalność, czy w tym przypadku tylko pewna aktywność lotnicza, owszem cieszy.

Ale.... nie do tych przecież celów lotnisko zostało wydzierżawione spółce, która od prawie 3 lat produkuje kolejne ściemy medialne ,,o inwestorach''.

Już nawet ,,sam Czapski'' tej spółce nie wierzy, mimo, iż pod potrzeby Cargo Hub i tego prezesa ,,wspaniałomyślnie'' dostosował specjalnie dla nich ,,warunki przetargu''. Niewykluczone, że te ,,delikatne sugestie'', którym prezydent miasta jednak uległ miały też pewne ,,umocowanie'', bo więcej na ten temat wie ,,pewien Rudolf''.

Ciekawe, co zakwakasz (przepraszam: zakakasz), jak się ten cykl lotów zakończy?????

No, ale ty masz koncepta na każdą przecież okazję, niczym śp. Kwiatkowska, która kiedyś powiedziała, że ,,zdrowie, to stan przejściowy, - pomiędzy chorobą, a chorobą ...

Bialskie lotnisko ożyło.

Bialskie lotnisko ożyło. nareszcie coś się dzieje. Kursanci z Dęblina latają, coś pięknego. Tak trzymać, brawo !

ab 71, zamieszkaj w Pizzie,

ab 71, zamieszkaj w Pizzie, bo już od dawna jesteś piz ...... lec

Zamieszkaj w Madrycie to

Zamieszkaj w Madrycie to bedziesz Real ista.

Zachwyt i zaduma człowieka

Zachwyt i zaduma człowieka bierze, gdy czyta, że ,,major'', czy ,,ab71'', a to w tym, a to w owym ,,mają rację'' i ex eqwo dziesiątki innych ,,względem'' tego ,,waszego lotniska''.

Tymczasem prawie trzy lata temu, pod tym linkiem: http://www.radiobiper.info/?id=wiecej&i=3989 ,,stoi napisane'':

1. Na początku jest tytuł: Inwestorom z pomysłem lotnisko do 2045 r

2. Natomiast na końcu komentarz o treści:

Śmieszne to wszystko, nic tu nie będzie jak mamy takich gospodarzy, którzy nie mają pojęcia jak sprowadzić do miasta duże pieniądze. 3 lata, powtarzam 3 lata i z każdym się założę że nic tu nie wyjdzie jak niekompetencja będzie dalej rządzić miastem. Po 3 latach cały obiekt wraca do AMW.

A do końca 2012 roku pozostało tylko 9 miesięcy .....

ab71, masz rację !

ab71, masz rację !

Do Major DS 1 jest teraz 2

Do Major DS 1 jest teraz 2 pasem zgoda a DS 3 jest teraz 1 pasem jako ladowisko .Tylko prosze czytac ze zrozumieniem DS 3 to 2300 m na 30 m zgoda a DS 1 to 3300m na 60 m .Błedem jest podanie szerokosci pasa DS 1 powinno byc 60 metrow a nie 30 metrow.

do ab71, to jest podane

do ab71, to jest podane podane prawidłowo bo mały pas jest w rejestrze lądowisk !!!

Do admina strony prosze

Do admina strony prosze zmienic dane 2 pasa jest napisane 3300 m na 30 m to jest bład powinno byc 3300 m na 60 m .

Panie ab71, może panu jest

Panie ab71, może panu jest bardzo śmiesznie. Mnie niestety nie, ponieważ za wykonanie płotu na lotnisko prezesy mi nie zapłaciły!!!

Drugi pas to 3300 m na 60 m

Drugi pas to 3300 m na 60 m a nie 30 m jak jest napisane prosze zmienic wpis!!!

Bardzo smieszne ha ha ha!!!!!

Bardzo smieszne ha ha ha!!!!!

Bardzo dziękujemy za podanie

Bardzo dziękujemy za podanie numeru telefonu do zarządzającego lądowiskiem Biała Podlaska. Niestety, pojawia się drobny dylemat, czy dzwoniąc pod podany nr, należy prosić kogoś o nazwisku ab71???

tak poproś jeszcze może

tak poproś jeszcze może belzebuba itd, powinieneś iść do lekarza z głową.

Serdecznie dziękuję za

Serdecznie dziękuję za poradę. Ponieważ nie lubię być dłużnym, konstatuję, że głowie masz już dobrze, a zatem wystarczy, że sobie w 4 literach poprawisz. Polecam gabinet medyczny przy lotnisku, na Dokudowskiej. Leczą tam tanio, skutecznie, a ciebie przyjmą bez kolejki nawet na specjalistyczne testy na zawartość jadu.

Telefon do zarzadzajacego

Telefon do zarzadzajacego ladowiskiem 665 875 855 .

Panie Anonim, też starałem

Panie Anonim, też starałem się znaleźć więcej danych na temat warunków lądowania w Białej Podlaskiej, częstotliwości radia lotniczego, dostępności paliwa i przynajmniej standardowe mapki. W firmie pod podanym linkiem na tej stronie, telefonów nikt nie odbierał. Podobno jest na tym lotnisku jakiś zawiadowca, ale nie wiadomo, czy on tam pracuje, bo z komentarzy na tym portalu wynika, że facet ,,bywa'' tam od czasu do czasu. Jeżeli ULC zarejestrował lądowisko Biała Podlaska, gdzie w takim razie są wspomniane przez Pana Anonima mapki, instrukcja operacyjna oraz telefony kontaktowe. Ponieważ ww ,,dziwnych rzeczy'' nie sposób znaleźć od chwili zarejestrowania lądowiska, dość jasno się jawi, że ULC jedne lądowiska rejestruje zgodnie z Prawem Lotniczym, a inne na zasadzie wpisu do Rejestru w opcji ,,honoris causa''. Ponieważ z zasady nie latam na lotniska i lądowiska ,,dziwne'', na których nie wiadomo, co można zastać i na co liczyć, Białej Podlaskiej w tym roku nie brałem pod uwagę w swoich planach. Zresztą sezon lotniczy powoli się kończy.

Jak wyglada sprawa EPBP?

Jak wyglada sprawa EPBP? Mozna tam ladowac? Gdzie znajde jakies mapki?!
Pozdrawiam

anonim, henry i inne wieże

anonim, henry i inne wieże czego wy pieprzycie bo jakoś nic ciekawego dla znawcy tematu jakoś nie zauważyłem z waszej strony?

Oczywiście, rzeczywiście.

Oczywiście, rzeczywiście. Włącznie z waść ,,majorem'' w tle, spraw z kategorii ciiiiieeeeekkkkkkawwwweeeee, nie widać. Ale spoko, bo te mniej ciekawe, pojawią się wkrótce............

Ludzie, uwaga, uwaga. Wczoraj

Ludzie, uwaga, uwaga. Wczoraj kaka zderzyła się z samolotem Wizz Air. Silnik do wymiany, a kaka prosto z tej kraksy wpadła na Portal Dla Pilota. Nic zatem dziwnego, że pieprzy 3 x 3 w swoich postach ........

a co żeś konkretnego

a co żeś konkretnego "napisał" i nie ubliżaj ludziom, BĘCWALE !!!!!!!!!!!

henry, merytorycznie się

henry, merytorycznie się "wypowiadasz" ....

kaka, żeby było bardziej

kaka, żeby było bardziej merytorycznie, dopisuję: s ................j z tego Portalu, kolejny baranie ,,merytoryczno - merytoryczno - merytoryczny'' ...., od czasów zresztą niepamiętnych, bo poza sloganami nic więcej nie potrafisz.

henry, sierściuch z ciebie

henry, sierściuch z ciebie jakich mało, odwal się od mojego lotniska i spadaj z tego portalu.

belzebub, czytając twój post,

belzebub, czytając twój post, proponuję, żebyś wdrapał się na starą powojskową wieżę i darł mordę na 4 strony świata, ogłaszając: k..... wa, kto nie z Białej Podlaskiej, ten tu nie ląduje. Będzie i kołtuniasto i lokalno - patriotycznie, ty mędo przylotniskowa.

henry, tyś to prostak jakich

henry, tyś to prostak jakich mało, "leczysz" kompleksy bo w życiu tobie nie wyszło... baranie !

no panie inspektor, wiadomo

no panie inspektor, wiadomo że jesteś z wioski lublin i spadaj stąd, masz kompleksy Białej Podlaskiej. Nigdy twoja lubelska dziura nie dorówna MOJEMU MIASTU w historii lotnictwa !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panie nawigator, dzięki za

Panie nawigator, dzięki za info. Pojutrze lotem ,,rozpoznawczym'' postaram się zajrzeć na ,,wasze'' lądowisko w Białej Podlaskiej. Lot z EPKR, samolot C - 182, zn. rej. SP - KTP. Proszę uprzedzić ZAWIADOWCĘ, że w razie pogorszenia warunków IMC przyjadę pociągiem z Lublina. Niech ZAWIADOWCA na wszelki wypadek wyśle dorożkę na PKP Biała Podlaska. Do spotkania. Serdecznie pozdrawiam

No i wreszcie lądowisko w

No i wreszcie lądowisko w Białej Podlaskiej funkcjonuje. Po kilka operacji dziennie wykazuje, że jest potrzebne. Ogrodzono już całość terenu i zawiadowca jest bardzo kompetentny. Warto tam zajrzeć!

Bardzo dawno tu nie

Bardzo dawno tu nie zaglądałem ale widzę, że dyskusja zażarta między zwolennikami lotniska a jego "przeciwnikami". Piszę celowo przeciwnikami w cudzysłowie ponieważ wnioskuję z ich wypowiedzi, że nie są przeciwnikami ale realnie myślącymi ludźmi. Nie jestem fachowcem od lotnictwa, chociaż po 10 kwietnia 2010 takimi specami czuje się co drugi Polak, ale staram się logicznie myśleć i cała sprawa wokół bialskiego lotniska wydawała mi się od początku, jeszcze z czasów Vahapa Toya mocno dęta. Nie wchodząc w szczegóły, czy taka albo inna spółka zarejestrowała to lotnisko, czy wpisała na listę jakaś organizacja ICAO czy inna jest sprawą absolutnie trzeciorzędną. To czy w Białej Podlaskiej będzie lotnisko czy go nie będzie zależy przede wszystkim od tego CZY W BIAŁEJ PODLASKIEJ PORT LOTNICZY JEST POTRZEBNY? Większość odpowie, że oczywiście potrzebny. Ja też tak odpowiem, podobnie jak odpowiem twierdząco na pytanie czy potrzebne są szybkie połączenia autobusowe czy kolejowe z Warszawą, Krakowem, Moskwą, Wilnem czy Lwowem. I teraz drugie pytanie: Czy będzie się komukolwiek finansowo opłacało eksploatować port lotniczy tu zlokalizowany, chyba że oczekujemy, że będzie przedsięwzięciem dotowanym. Ile musi być samolotów odprawionych i przyjętych aby taki port był opłacalny? I jeżeli sobie odpowiemy na to pytanie, to zadajmy sobie następne, żeby zapewnić odpowiednią ilość odpraw i przyjęć samolotów, ile muszą przewieść pasażerów i ładunków. Podkreślam "odpraw i przyjęć samolotów" a nie startów i lądowań bo to można zrobić na lądowisku (gładkim i w miarę płaskim, twardym i rozległym terenie). Żeby ktokolwiek włożył tu jakiekolwiek pieniądze, to musi widzieć w tym interes, jeżeli nie będzie go widział to nikt nikogo nie zmusi do zainwestowania tu nawet złotówki. Wyobraźmy sobie, że parkingi przed "Kerfurem", Bricomanem i McDonaldem w Białej Podlaskiej mają być płatne (oczywiście sytuacja czysto hipotetyczna) i ogłasza się przetarg na ich prowadzenie. Jak myślicie, czy dużo byłoby chętnych? A dla porównania, gdyby taki parking ktoś chciał zrobić np. na Holi w szczerym polu, czy byliby chętni do jego prowadzenia? Każdy niech sobie przeanalizuje taką sytuację i odpowie sobie na pytanie czy zechciałby prowadzić parking w Holi, gdzie może raz na miesiąc zatrzymałby się jakiś samochód.
Posłuchałem na radiobiper wypowiedź Mariusza Kozła, który jest byłym wojskowym służącym na tym wojskowym lotnisku w Białej Podlaskiej i on, zupełnie w dobrej wierze, powiedział coś co zupełnie ścięło mnie z nóg. Posłuchajcie sami, ktoś to podał link. Otusz Pan Mariusz mówi, że są już chętni do garażowania swoich samolotów w Białej Podlaskiej, dwóch panów z Włodawy, oraz że chcąc wylądować w Białej Podlaskiej trzeba na 1 dzień wcześniej zgłosić taki zamiar to on rozstawi chorągiewki. Ja rozumiem, że Pan Mariusz nie zna się na biznesie i nie policzył jaki musiałby tu być ruch aby port funkcjonował ale podawanie takich newsów jako dowodu na zainteresowanie lotniskiem jest zabawne.