Lądowisko trawiaste, wyłożone znaki i rękaw wiatrowy. Pas wznosi się na kierunku 13 (od 1890 do 1990 ft). Podejście z doliny lub znad grzbietu po drugiej stronie doliny. Na końcu pasa drewniana chata - schronisko górskie. Stan VII.2012: dość wysoka trawa, ale w środkowej części przetarta droga. W kilku miejscach poprzeczne nierówności
1. Lewy krąg przy podejściu do lądowania. Lądowanie pod stok.
2. Dolot od północy: Od Rzepedzi wykonywać nad doliną rzeki Osławy do pozycji z widocznością lądowiska. Wejście w krąg w trzecim zakręcie, krótka prosta.
3. Dolot od południa: Od centrum Smolnika wykonywać wzdłuż prawego brzegu rzeki Osławy do pierwszego zakrętu.
4. Lotnisko w strefie ADIZ.
5. Loty wokół lotniska wykonywać nie niżej niż 800 m (2625 ft) AMSL.
6. Stały znak T białego koloru na kierunku RWY 13, umieszczony na trawiastej nawierzchni lądowiska.
116/296 (11/29), 684 x 15 m, N50°31'04.2" E20°30'57.5"
Drugi RWY / Second RWY
142/322 (14/32), 500 x 12 m, N50°31'01.8" E20°31'02.2"
Kontakt / Contact
Aeroklub: +48 668 409 128. Ruch nadlotniskowy - Loty za wyciągarką - Jarek +48 609 845531
Uwagi / Caution
Pas trawiasty nieoznakowany. Dodatkowo pas 142/322 uruchamiany okolicznościowo do startów motolotni i motoparalotni oraz jako droga kołowania do pasa 115/295. Rękaw na hangarze. Krąg południowy. Na pasie możliwe liny (holowanie paralotni i lotni) - w przypadku wykonywania holi na końcach pasa oznaczenie w postaci białych prostokątów ułożonych w literę V. Na lądowisku, hangar z możliwością zahangarowania sprzętu oraz noclegu. Nr ewid.ULC 5
1. PNR.
2. Przed rozpoczęciem operacji lotniczych z lądowiska Korne, zapoznać się z AUP/UUP, ze szczególnym zwróceniem uwagi na aktywność MATZ Cewice oraz MRT 36, 37, 42, 55.
3. Za wyjątkiem startu i lądowania loty wykonywać nie niżej niż 300 m (985 ft) AGL.
4. Rozpoczęcie i zakończenie lotów należy zgłosić do FIS Gdańsk 127.150 lub telefonicznie T: +48583407485/86.
Uwaga! Trudne lądowisko. Pas trawiasty, oznakowany. Wskaźnik wiatru. Podejście na kierunku 12 znad drzew 165 m przed progiem. Przy podejściu 30 drzewa przed samym progiem pasa.
013/193 (01R/19L), 722 x 50 m, N51°04'57.8" E23°26'15.9"
Drugi RWY / Second RWY
013/193 (01L/19R), 600 x 50 m, N51°05'00.1" E23°26'14.1"
Kontakt / Contact
Centrum Lotnicze PWSZ w Chełmie tel. +48 82 564 00 28
Uwagi / Caution
Lotnisko Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie. Pas trawiasty oznakowany. Budynek wieży, rękaw, hangar - po zachodniej stronie pasa. Stacja paliw (AVGAS) tylko do użytku lokalnego. Nr rej. ULC 66
1. Unikać lotów nad miastem Białystok.
2. Loty nocne PPR.
3. Pas betonowy jest nieużywany.
4. Teren południowy lotniska często podmokły.
5. Zaleca się kontakt telefoniczny osobom, które nie znają lotniska.
1. Avoid overflying Białystok.
2. Night flights PPR.
3. Concrete RWY not in operation.
4. Southern part of airfield often bogged.
5. For those unfamiliar with airfield pre-flight telephone contact advised.
ATS: W czasie aktywności ATZ i podczas lotów lub skoków szkolnych / During ATZ activity and training flights or parachuting.