Opis: 

Inne oznaczenia / Other Names
Sochaczew-Bielice
Status
Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N52°11'57.8" E20°17'10.9"
Radio
Sochaczew-Radio 126.7
Elewacja / Elevation
290 ft
RWY
108/288 (11/29), 950 x 58 m asfalt, N52°11'57.8" E20°17'10.9"
Uwagi / Caution
Dawne lotnisko wojskowe, własność AMW. Właściciel nie wyraża zgody na lądowanie. Wsch.cz.pasa startowego zajęta przez szkołę samochodową. Jako długość drogi startowej podana odległość pomiędzy oznakowanymi progami. Całkowita długość betonowego pasa startowego wynosi 2500 m. Nr ewid.ULC 287

Aktualizacja: 03.03.2023

Właściciel: 

Wojska Obrony Przeciwlotniczej Sił Powietrznych / Air Defense Polish Air Force

Powiązane galerie: 

comments powered by Disqus
Polecane produkty ze sklepu

Witam, a czy się może ktoś

Witam,
a czy się może ktoś orientuje czy na Bielicach funkcjonuje stacja pogodowa i czy stare pomiary (jeśli takowe są prowadzone) można gdzieś pozyskać?
Dziękuję i pozdrawiam.

Panie Anonimie. OK. ale kto

Panie Anonimie. OK. ale kto ma takie pozwolenie wydać??? Na ,,zarząd & dyrekcję'' Mazowieckiego Portu Lotniczego Sochaczew Sp. z o. o., raczej pan licz. Ów ,,zarząd'' jest tak od lat chyba już 10 zalatany nad planami budowy lotniska, że już zapomniał, gdzie to lotnisko jest .........

następny kwiatek- ktoś wpisał

następny kwiatek- ktoś wpisał Sochaczew i całe szczęście ,że telefon centrali jest prawdziwy. Na pytanie czy mogę wylądować ? Dowódca stanowczo ,,nie''.Ja do niego nie mam pretensji ale MON, Mi Skarbu (AMW), Min. Infra. zapominają , że blokują wykorzystanie dobra narodowego budowanego z naszych pieniędzy. To jest skandal -pasy 2 km i zakazy lądowania. Panowie Ministrowie -problem Was przerasta ? To won tam gdzie Wasze miejsce i za Wasze pieniądze.

AXELL do lotnika, który

AXELL do lotnika, który pisze: następny kwiatek- ktoś wpisał Sochaczew i ...... . Tak, to prawda, że wojsko odmawia przyjmowania statków powietrznych w Sochaczewie. Wyjątek, to oczywiście sytuacje awaryjne. Ale, tak do końca to nie jest wina wojska, że odmawia przyjmowania cywilnych operacji lotniczych, chociażby by to był najmniejszy statek powietrzny, wykonujący lot szkolny, turystyczny, etc. Przyjąć statek powietrzny, to jedna strona zagadnienia, a druga, no właśnie, czym i kim taki statek powietrzny obsłuzyć, jak zadbać o załogę i pasażerów, zapewnić paliwo i inne ew. potrzeby. Z Sochaczewa 32 lotniczy już bardzo dawno temu się wyprowadził. Zostały tam jednostki lotnicze, ale są to jednostki obrony powietrznej. Obiektywnie oceniając, wojsko ryzykować nie chce i w tym przypadku, akurat to o dowódcy dywizjonów rakietowych bardzo dobrze świadczy. Z kolei dlaczego tak stosunkowo duże lotnisko stoi bezczynnie od lat w dobrej lokalizacji niedaleko od EPWA. Lokalizacja o tyle dobra, np. do wykonywania lotów szkolnych, bo raczej w Sochaczewie nikt by nie protestował, jak ma to miejsce w przypadku EPBC, który to temat od dawna jest kontrowersyjny i cyklicznie podgrzewany. W Sochaczewie jest przecież powołana z udziałem miasta i gmin okolicznych spółka lotniskowa pod nazwą Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew. Lotnisko powojskowe zostało samorządowi użyczone na lat 30, a zarządzać tym lotniskiem ma ww spółka. Też się od dawna dziwię sytuacji, w której na stronie Portu Lotniczego Sochaczew, od informacji na temat planów, działań i przygotowań oczopląsu można dostać, a tymczasem na samym lotnisku nie ma ani jednej rozumnej osoby, która byłaby w stanie przyjąć i obsłużyć przynajmniej motolotnię. Można zatem uznać, że tegoroczny sezon lotniczy w GA byłby dla tej spółki lotniskowej dobrą okazją do stopniowego zdobywania praktyki lotniskowej w realu, a nie wyłącznie wirtualnie. Zarząd składa się z kilku osób, które pracują jednak w Warszawie, a więc nie w Sochaczewie. Burmistrz, czy wójt, a jednocześnie udziałowca spółki lotniskowej pod samolot też nie wyjdzie, bo oczywistym jest, że trzeba mieć do tego odpowiednie przygotowanie. Zarząd z kolei stoi na stanowisku, że jak kompleksowo dostosuje to powojskowe lotnisko do przepisów dla lotnisk cywilnych, dopiero wtedy je udostępni. Każdy ma swoje ,,uzasadnione'' racje. Tymczasem, rok za rokiem mija ....

To typowe dla naszego kraju

To typowe dla naszego kraju my nie potrafimy usprawniac ale w utrudnianiu jesteśmy mistrzami swiata, każdy przepis zinterpretujemy tak żeby tylko było na nie.
Odnośnie potrzeby obslugi ile lotnisk jest bez obslugi a nawet jeśli jest to dopiero po wylądowaniu bo nie odpowiadają na wywoływanie radiowe np. Poznań Kobylnica, Szczecin Dąbie, Piła itp.
Niech pozwolą na lądowanie według własnego uznania jak na b.wielu lotniskach i miejsc przystosowanych do startów i lądowań.