Opis:
- Inne oznaczenia / Other Names
- EPJA
- Status
- Lądowisko nieewidencjonowane
- Współrzędne / Coordinates
- N54°42'38.9" E018°38'39.0"
- Radio
- Jastarnia-Radio 122.830
- Elewacja / Elevation
- 3 ft
- RWY
- 121/301, 600 x 30 m, N54°42'38.9" E18°38'39.0"
- Kontakt / Contact
- +48 604 528 528
- Uwagi / Caution
PN. Pas trawiasty, oznakowany. WDI. Drzewa 165m przed THR 12. Drzewa przed THR 30. Przy starcie na RWY 30 dodatkowy rozbieg 100m. UWAGA: Wymagające lądowisko. EN: PN. Grass RWY, marked. WDI. Trees 165m before THR 12. Trees at THR 30. When T/O on RWY 30, additional 100m available. WARNING: Challenging airfield.
Aktualizacja: 22.05.2023 Zmiana częstotliwości. Zmiana wymiarów RWY.
Aktualizacja: 03.03.2021 Zmiana części opisowej
Powiązane galerie:
Jastarnia - Galeria
Autor:
Bogusław S. Kafarski
Galeria SP-KHB: Jastarnia (EPJA) lądowisko trawiaste 12-30 (w dniu 08 lipca 2012)
Polecane produkty ze sklepu
Gdzie najbliżej na południe w
Gdzie najbliżej na południe w kierunku Warszawy najlepiej jest tankować wracając z Jastarni?
Tankujemy w Jastarni. Na
Tankujemy w Jastarni. Na lotnisku jest juz paliwo!
Panowie, podobno coś
Panowie, podobno coś poprzedłużano na tym pięknym lotnisku.....? Czy po tych modyfikacjach wystarczy pasa, żeby wyjść we dwie osoby C-150? Dajcie znać, Pozdrawiam
Rębichowo albo Gryźliny pod
Rębichowo albo Gryźliny pod Olsztynem...
Szkoda w sumie, że próg pasa
Szkoda w sumie, że próg pasa 12 nie jest bardziej przesunięty i wyrównany bo przecież jest tam wolna i chyba równa przestrzeń z tego co widać po zdjęciu.
Czy Cessna z kompletem
Czy Cessna z kompletem pasażerów ale zatankowana w połowie radzi sobie z tym lądowiskiem? Czy ktoś latał może już kompletem pasażerów na Jastarnie?
Na stronie właściciela
Na stronie właściciela lądowiska podają że pas ma 600m a nie 700m ????
Kiedy rozpoczęcie sezonu 2011
Kiedy rozpoczęcie sezonu 2011 w Jastarni?
Od 1 lipca do konca sierpnia
Od 1 lipca do konca sierpnia
Podobno, w sierpniu ktoś
Podobno, w sierpniu ktoś wypadł Mooneyem z pasa. Czy ktoś posiada więcej szczegółów?
Owszem, ale to wynik
Owszem, ale to wynik lekkomyślności - słabiutka maszyna, zatankowana pod korek, załadowana na maksa, pilot na siłę starał się podnieść samolot, aż skończył w krzakach (nic nikomu się nie stało, samolot uszkodzony)
ODRADZAM KATEGORYCZNIE PRZYLOTY NA TE LĄDOWISKO CESSNĄ 150 - 152 są po prostu za słabe i ledwo wychodzą z lądowiska - przylatywanie tak słabymi maszynami to przesłanka do wypadku !
600m na C152 to mało?
600m na C152 to mało? Lądowałem i startowałem na krótszych lotniskach - np 450m. w Bielsko Białej i nie było problemu. Tylko trzeba wiedzieć jak to się robi, a nie liczyć na szczęście
Tyle że w Bbielsku tuż przy
Tyle że w Bbielsku tuż przy progu pasa nie ma lasu wysokiego na kilkanaście metrów
pas w EPJA NIE NADAJE SIE do
pas w EPJA NIE NADAJE SIE do sensownego operowania 150/152 i kropka. To ze czasami udaje sie oderwac nawet i z krotszego pasa nie oznacza ze nalezy to z premedytacja robic. Raz zmiescilem sie w poboczu pomiedzy tirem i barierka, fakt, daje sie jak wie sie jak tylko PO CO?
Swietne ladowisko, ale dosc
Swietne ladowisko, ale dosc trudne. Polecem "wlatanym" pilotom. Dosc krotkie - nalezy pamietac o osiagach samolotu. Start z kompletem pasazerow i duza iloscia paliwa, moze skonczyc sie tragicznie. Do tego, czesto wystepuje na podejsciu porywisty boczny wiatr ktory "gasnie" tuz nas ziemia. Oplata za ladowanie 50zl.